Poniżej zamieszczamy informacje przydatne podczas doboru opon.
Indeks prędkości (km/h) | P | Q | R | S | T | U | H | V | (V) | W | (W) |
150 | 160 | 170 | 180 | 190 | 200 | 210 | 240 | >240 | 270 | >270 |
Indeks Nośności (kg) | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 |
190 | 195 | 200 | 206 | 212 | 218 | 224 | 230 | 236 | 243 |
Indeks Nośności (kg) | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
250 | 257 | 265 | 272 | 280 | 290 | 300 | 307 | 315 | 325 |
Indeks Nośności (kg) | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 |
335 | 345 | 355 | 365 | 375 | 387 | 400 | 412 | 425 | 437 |
Skróty dotyczące opon motocyklowych
— – opona diagonalna
B – opona diagonalna z opasaniem
R – opona radialna
TT – TUBE TYPE tak oznaczona opona wymaga zastosowania dętki
TL – TUBELESS czyli bezdętkowa. Tak oznaczona opona nie wymaga zastosowania dętki
M/C – oznaczenie opon przeznaczonych tylko do motocykli.Wyróżnia opony i felgi motocyklowe
od tych, które można stosować w innych pojazdach.
NHS – (NOT FOR HIGHWAY SERVICE) – opona na tor bez homologacji na użytkowanie
drogowe.
RF – (reinforced) – opona wzmacniana
Rear – opona przeznaczona na tył
Front – opona przeznaczona na przód